Meridian je mobilna aplikacijska platforma iz Arube, tvrtke Hewlett Packard Enterprise, koja omogućuje poduzećima, hotelima, naseljima, zračnim lukama, bolnicama i konferencijskim centrima stvoriti ili poboljšati iskustvo korištenja mobilnih aplikacija koje se bave posjetiteljima na njihovim mobilnim uređajima. Ovi prostori mogu iskoristiti Meridian na način da isporučuju lokacijski relevantne informacije kao što su mapiranje, turn-by-turn navigaciju, informacije o održavanja specifičnih događanja i obavijesti korisnicima mobilnih aplikacija za vrijeme njihovih posjeta.
Slika 1. Prikaz Meridian editora
Meridian platforma omogućava:
- Turn by turn navigaciju
- Primanje relevantnih informacija putem BlueDot tehnologije
- Reklamne kampanje
Navigiranje posjetitelja sa turn by turn uputama pokazuje kako doći do točke interesa u svom prostoru. Posjetitelji mogu odabrati svoju početnu lokaciju, ili koristiti u kombinaciji s BlueDot i Aruba beaconsima kako bi bili svjesni svoje lokacije. Meridian aplikacija omogućava posjetiteljima da dođu do željene lokacije pomoću jednostavne, interne navigacije.
Slika 2. Prikaz ucrtanih ruta kretanja
Pomoću BlueDot opcije u kombinaciji sa navigacijom omogućuje se posjetiteljima primanje relevantnih informacija ovisno o zonama u kojima se nalaze te informacije o značajnim lokacijama u blizini. BlueDot eliminira opterećenost info pultova s obzirom da može sadržavati gotovo sve informacije bitne posjetiteljima. Osim toga, znajući lokaciju posjetitelja uvelike možemo olakšati korištenje specifičnih prilagođenih usluga kao što je npr. dostava hrane na stadionu.
Slika 3. Prikaz BlueDot lokacijske usluge
Stvaranjem kampanja omogućava se posjetiteljima primanje kontekstualno relevantnih informacije na temelju njihove pozicije u prostoru. Pomoću kampanja može se informirati kupce o aktualnim sniženjima unutar trgovačkih centara, promovirati dnevni meni restorana, upozoravati kupce o eventualnim nepredvidivim situacijama putem push obavijesti koje su integrirane u iOS i Android uređaje. Omogućuje definiranje prilagođene akcije kada su mobilni uređaji u dometu Aruba beacona. Funkcionalnosti za aktiviranje kampanje na temelju doba dana, dana u tjednu, razdoblja mogu se precizirati prema potrebama prostora u kojem je Meridian implementirani.
Slika 4. Prikaz Meridian kampanji na mobilnim uređajima
Meridian mobilna platforma za rad treba nešto više od samo mobilnog uređaja. Da bi Meridian pravilno funkcionirao potrebna je stalna konekcija s internetom, uključen bluetooth, uključene lokacijske usluge na mobilnom uređaju te Aruba Beaconi koji se postavljaju u samom prostoru za koji se i vrši implementacija Meridiana. Mobilna aplikacija Meridiana funkcionira u dometu Aruba Beacona kao što je spomenuto, korisnici koji koriste aplikaciju mogu primati personalizirane push notifikacije vezane uz prostor u kojem se nalaze, te vidjeti svoju točnu lokaciju unutar prostora na mapi. Meridian koristi cloud bazirani editor koji zapravo ima ulogu CMS-a za sve alata koji koriste Meridian. Pomoću editora moguće je na jednostavan način generirati aplikaciju za mobilne uređaje, te konfigurirati pojedine Aruba beacone za specijalne funkcije.. Integracija sa ClearPass sustavom je također omogućena unutar Aruba ekosustava koji je skalabilan te dopušta dodatne mogućnosti korištenja mreže te prikupljanja dodatnih podataka o aktivnostima korisnika na mreži. Da bi Aruba beaconi funkcionirali kako treba, pristup internetu mora biti stabilan i zagarantiran. Preporuka je koristiti Aruba rješenja zbog dodatnih mogućnosti koje Arubine pristupne točke nude, makar implementacija na već postojeći svepristuan Cisco Meraki ili Ruckus sustav također ne predstavlja nikakav problem. Postoje beaconi koji su već tvornički integrirani u Arubine pristupne točke, koji imaju mogućnost monitoringa ostalih beacona koji su u dometu, te mogu komunicirati s Meridian Editorom, tako da svaka promjena koja se dogodi u editoru je u stvarnom vremenu vidljiva na svakom pojedinom beaconu na lokaciji. ClearPass i Meridian aplikacija funkcioniraju zajedno kao koordinirana solucija. ClearPass omogućava gostima da se spoje na bežičnu mrežu te skinu Meridian aplikaciju na svoj mobilni uređaj. Aruba beaconi postavljeni na lokaciji šalju signale putem bluetootha mobilnom uređaju i temeljem jačine signala lociraju korisnika na samoj mapi koja je vidljiva korisniku. Mobilna aplikacija tada u stvarnom vremenu omogućava navigaciju korisnika unutar zatvorenog prostora, te generiranje push notifikacija kada se nađe u blizini beacona koji su konfigurirani za tu funkciju.
Slika 5. Integracija Meridian platforme na postojeću Aruba mrežu
Za potrebe HPE 360 konferencije tvrtka Badurini d.o.o. je implementirala Meridian platformu u zagrebačkom hotelu Sheraton. Postavljeno je oko 80 baterijskih Aruba beacona, te deset Aruba pristupnih točaka. Cilj projekta je bilo omogućiti svim posjetiteljima konferencija uvid u raspored svih stručnih predavanja, te mogućnost navigacije do željenih predavanja kao i ostalih bitnih lokacija na samoj konferenciji. Kao što je na slici 9. vidljvo, Meridian editor predstavlja intuitivno sučelje putem kojeg korisnik sa osnovnim tehničkim znanjem može s lakoćom mijenjati postavke platforme i u stvarnom vremenu vidjeti kako njegova mobilna aplikacija izgleda.
Slika 6. Navigacija unutar hotela Sheraton Zagreb
Osim što je Meridian omogućio navigaciju posjetitelja HPE 360 konferencije, po prvi put je bila aktivirana i opcija “Friends”. Navedena opcija zahtjeva od korisnika Meridian aplikacije da se prvo registrira unutar aplikacije kao korisnik i omogući djeljenje svoje lokacije unutar Meridian platforme sa onim korisnicima s kojima ostvari zahtjev za prijateljstvom. Na primjer ukoliko 10 korisnika omogući opciju “Friends” unutar Meridian platforme i razmjene zahtjeve za prijateljstvom, oni u bilo kojem trenutku mogu na samoj mapi vidjeti gdje se nalazi koja osoba, te vrlo brzo mogu doći do nje. Ako se uzme u obzir da je konferenciju posjetilo šestotinjak ljudi, ova opcija je uvelike korisna ukoliko želite pronaći nekoga i popričati sa njim. Djeljenje vlastite lokacije je moguće u bilo kojem trenutku pauzirati, tako da je sama privatnost korisnika zagarantirana.
Što se tiče ostatka Meridian platforme, u samom editoru je moguće u stvarnom vremenu pratiti statističke podatke o broju WiFi korisnika, gdje se koji korisnici najviše zadržavaju, s kojim uređajima se spajaju na mrežu, koje stvari ih najviše na konferenciji zanimaju te u kojem dijelu lokacije se stvaraju gužve.
U veljači prošle godine na Levi’s stadionu je održan Super Bowl na kojem je Aruba implementirala svoj Meridian sustav te omogućila pristup bežičnom internetu za gotovo 70 000 ljudi. Postavljeno je preko 1 200 pristupnih točaka i 1 500 Aruba beacona koji su omogućili navigaciju na samom stadionu. Osim što se moglo navigirati do štandova sa hranom, Meridian je omogućio i praćenje veličine redova za WC i hranu, kako bi korisnici u svakom trenutku mogli vidjeti u kojem dijelu je najveća gužva, te na taj način izbjeći dugo čekanje i stvaranje još većih gužvi. Osim praćenja redova, Meridian je omogućio i dostavu hrane do vlastitog sjedišta, te plaćanje iste unutar aplikacije što je zajedno sa ostalim opcijama kupnje generiralo preko 1 milijun dolara dobiti. S obziroma da se unutar Meridiana može vidjeti gdje se koji korisnik nalazi, vidimo da bi primjena takve tehnologije mogla ubrzo zaživjeti i na ostalim mjestima.
Slika 7. Prikaz Meridian aplikacije i navigacije unutar stadiona
Još jedan primjer implementacije Meridian sustava je dječja bolnica u Bostonu. S obzirom da su bolnicu kroz 150 godina gradili na razne načine, prelazak iz jedne zgrade u drugu je znao često biti naporan posao, kako bi olakšali snalaženje osoblju i pacijentima, bolnica je kreirala razne mape u boji, međutim to je samo dodatno otežalo već ionako komplicirano kretanje. Bolnica je 2012. implementirala MyWay, sustav unutarnje navigacije baziran na Meridian platformi. Nakon samo 6 mjeseci, aplikaciju je skinulo i aktivno koristilo preko 4 500 pacijenata. Većina propuštenih termina za pregled se dogodi upravo zbog traženje odgovarajuće zgrade ili odjela unutar bolnica, sa Meridian platformom to postaje prošlost. Implementacija Meridiana u bolnice se pokazala kao isplativa investicija, osim što se omogućilo snalaženje unutar područja bolnice, moguće je direktno kontaktirati svog doktora, te s lakoćom pronaći ostale objekte.
Slika 8. Prikaz Meridian bazirane aplikacije na primjeru dječje bolnice u Bostonu